Volkswagen Passat Alltrack: praktisch en robuust


Het modellengamma van de Passat is sinds enkele jaren verrijkt met de optie van een Alltrack-versie. Dit is een zeer praktische stationcar die niet alleen overweg kan met licht ruige wegen, maar ook een comfortabel interieur biedt met een zuinige motor. Een aantrekkelijk uiterlijk dat klein noch groot is. Is dit de auto die je zoekt? Hij ziet er stoer uit en kan worden vergeleken met de beroemde Audi Allroad of “onze” roemruchte Octavia Scout. Het chassis is bestand tegen de ruige wegen, die in dit land niet zelden voorkomen, en er zijn verschillende krachtigere maar zuinige motoropties. In tegenstelling tot de gewone Passat Estate op het eerste gezicht, zijn de bumpers en vleugelbekleding gemaakt van hars, hebben de spiegelkappen een zilveren afwerking en is de modelnaam van de auto gegraveerd in de dorpelbekleding. De dynamiek van de auto wordt aangevuld door een grotere minimale bodemvrijheid van 30 mm, waardoor hij er onopvallend en solide uitziet op klein terrein.
zadek volkswagenu passat
De bagageruimte van 588 liter is in principe gemiddeld in vergelijking met andere stationwagons. De dynamiek en topsnelheid zijn weliswaar lager dan die van de \’normale\’ Passat Valiant, maar het is slechts een zwakke versie van de turbodiesel, gecombineerd met een handgeschakelde transmissie, die voldoende is voor het vermogen en de prijsklasse. De actievere benzinemotor is krachtiger, maar gaat ten koste van het brandstofverbruik. In feite is het, zoals bij elke auto, een kwestie van rijvaardigheid.
volkswagen passat
De fabrikant heeft een beetje een draai gegeven aan de uitrusting van dit model. Naast de standaard Hill Start en Hill Descent Assist heeft het model ABS, ASR en een elektronisch geregeld sperdifferentieel. De elektronica is onzichtbaar, met een volledige reeks hulpmiddelen, waaronder Driver Alertness Monitor. Gele LED\’s in de spiegels waarschuwen voor andere voertuigen in de dode hoek, dus dit systeem moet de auto veilig op zijn rijstrook houden en plotseling uitwijken voorkomen. Parkeerhulp is een gegeven, terwijl verkeersbordherkenning via een voorruitcamera een beetje buitenaards is. Dynamic Light Assist kan de grootlichten dimmen als er een ander voertuig in de tegenovergestelde richting verschijnt. Je moet er gewoon aan wennen.

Volkswagen Passat Alltrack: praktisch en robuust


Het modellengamma van de Passat is sinds enkele jaren verrijkt met de optie van een Alltrack-versie. Dit is een zeer praktische stationcar die niet alleen overweg kan met licht ruige wegen, maar ook een comfortabel interieur biedt met een zuinige motor. Een aantrekkelijk uiterlijk dat klein noch groot is. Is dit de auto die je zoekt? Hij ziet er stoer uit en kan worden vergeleken met de beroemde Audi Allroad of “onze” roemruchte Octavia Scout. Het chassis is bestand tegen de ruige wegen, die in dit land niet zelden voorkomen, en er zijn verschillende krachtigere maar zuinige motoropties. In tegenstelling tot de gewone Passat Estate op het eerste gezicht, zijn de bumpers en vleugelbekleding gemaakt van hars, hebben de spiegelkappen een zilveren afwerking en is de modelnaam van de auto gegraveerd in de dorpelbekleding. De dynamiek van de auto wordt aangevuld door een grotere minimale bodemvrijheid van 30 mm, waardoor hij er onopvallend en solide uitziet op klein terrein.
zadek volkswagenu passat
De bagageruimte van 588 liter is in principe gemiddeld in vergelijking met andere stationwagons. De dynamiek en topsnelheid zijn weliswaar lager dan die van de \’normale\’ Passat Valiant, maar het is slechts een zwakke versie van de turbodiesel, gecombineerd met een handgeschakelde transmissie, die voldoende is voor het vermogen en de prijsklasse. De actievere benzinemotor is krachtiger, maar gaat ten koste van het brandstofverbruik. In feite is het, zoals bij elke auto, een kwestie van rijvaardigheid.
volkswagen passat
De fabrikant heeft een beetje een draai gegeven aan de uitrusting van dit model. Naast de standaard Hill Start en Hill Descent Assist heeft het model ABS, ASR en een elektronisch geregeld sperdifferentieel. De elektronica is onzichtbaar, met een volledige reeks hulpmiddelen, waaronder Driver Alertness Monitor. Gele LED\’s in de spiegels waarschuwen voor andere voertuigen in de dode hoek, dus dit systeem moet de auto veilig op zijn rijstrook houden en plotseling uitwijken voorkomen. Parkeerhulp is een gegeven, terwijl verkeersbordherkenning via een voorruitcamera een beetje buitenaards is. Dynamic Light Assist kan de grootlichten dimmen als er een ander voertuig in de tegenovergestelde richting verschijnt. Je moet er gewoon aan wennen.

close
arrow_upward